Wednesday, February 11, 2009

Tempat Baru, Orang Baru, Hidup Baru


Entri pertama dari Pahang. Ini kali kedua aku berada di Pahang sejak filem Power Rangers dahulu. Aku tonton filem hero kanak-kanak aku itu di Kompleks (Plaza?) Teruntum.

Di tempat kerja baru aku, aku rasa semua orang kenal semua orang. Bila aku berjumpa A, pasti dia akan kenal kawan aku si B. Senang juga rasanya bila begini.

Kurang 24 jam, aku sudah dapat bilik sewa yang agak selesa. Kalau aku kerja di Kuala Lumpur belum tentu bilik sebesar itu aku dapat dengan harga murah. Ini semua kawan atas kawan. Networking itu penting.

Satu lagi, tempat kerja aku sangat dekat dengan pantai. Cuma belum ada masa untuk menjengah ke’sana. Dengar cerita ikan bakar paling champion ada di Tanjung Lumpur.

No comments:

Post a Comment

Created by Windy Road - Blogger port by Blogger Templates
This template is brought to you by Blogger Templates